marți, 5 aprilie 2011

Iubirea nu este iubită

[Din scrierile fericitei Maria Deluil-Martiny, eroică fondatoare a congregaţiei Fiicele Inimii lui Isus]


Dragi surori şi fiice, vă voi comunica cereasca pătimire a lui Isus Cristos. El a venit ca să aducă pe pământ focul Iubirii Sale. Ce altceva ar putea dori decât să se aprindă în sufletele voastre ? Aş vrea să vă văd consumate de această iubire. Nu de o iubire făcută din sentimente şi dorinţe sterile, dar de o iubire prin fapte şi adevăr ce merge până la extrema dedicare şi care se lasă purtată de Cel iubit până la jertfa ultimă.

Pentru a ajunge la această înflăcărare a dragostei, vă amintesc şi vă scot în evidenţă cum este ofensat în acest timp nefericit Cel pe care îl iubim, cât este de dispreţuit Cel pe care îl adorăm, cât este de insultat Cel pe care noi îl servim în genunchi.

Iubirea nu este cunoscută, Iubirea nu este iubită, Surorile mele ! Când am văzut ura lumii pentru Dumnezeu care este Iubire, dispreţul şi ofensele împotriva Celui care e Stăpânul oricărei puteri în cer şi pe pământ , când am văzut Armata Satanei devastând câmpul sufletelor pentru care Mântuitorul meu şi-a vărsat Sângele, «inima mea s-a prefăcut ca ceara în pieptul meu» şi, datorită iubirii care doreşte să facă mai mult decât este capabilă, crezând că orice este posibil, am îndrăznit să-i cer Iubirii Divine să formeze o mică armată de Fecioare care să fie precum Serafimii de pe pământ, suflete gata să îndure suferinţe arzătoare în dedicarea lor şi pe care nimeni, în afara ascultării ghidată de prudenţa Autorităţii, să nu le poată împiedica în viaţa lor de sacrificiu. Suflete complet abandonate acţiunii divine, în care se împlinesc în mod desăvârşit proiectele Sale de îndurare ; suflete euharistice reparatoare şi apostolice ; suflete ostie unite Lui, transfomate de El, oferite şi sacrificate de El, care nu mai trăiesc ele însele, dar Isus trăieşte în ele, a căror viaţă să fie ascunsă cu El în Dumnezeu ; ostii vii în care El desăvârşeşte, într-o anumită măsură, Pătimirea Sa, şi de care El dispune după bunul Lui plac şi pentru gloria Sa.

Surorile mele, acesta este un vis de-al meu ? Voi trebuie să răspundeţi, să-i demonstraţi lui Isus prin entuziasmul şi generozitatea inimilor voastre că El nu v-a chemat în zadar în sanctuarul Său şi în jurul altarului Său.

La pacea din mânăstirile voastre abia poate ajunge ecoul îndepărtat al blestemelor lumii. Fără îndoială că, înainte de intrarea voastră în mânăstire şi chiar şi după, judecând după aspectul extern al societăţii, anumite evenimentele impresionante v-au sărit în ochi, şi graţie instinctului sufletelor voastre creştine aţi întrevăzut ceva din greşelile timpului nostru ; îndurerate de insultele aduse lui Dumnezeu, aţi decis să vă consacraţi complet Lui, în rugăciune şi reparaţie.