duminică, 10 iunie 2012

Viața religioasă

Sunt o poloneză de 29 de ani. Azi am darul şi bucuria de a trăi în casa lui Isus în congregaţia Fiicile Inimii lui Isus din Veneţia (Italia). Cu fiecare zi ce trece mă minunez, plină de admiraţie, cât de bun a fost Isus cu mine până acum şi cum continuă să fie în continuare. De mulţi ani aveam dorinţa fierbinte de a trăi doar pentru El, păstrând pentru El inima mea, neîmpărţită. Trăiam în lume o viaţă obişnuită, încercând să-I fiu mereu aproape rugându-L şi adorându-L, dar nu vedeam clar locul meu în această lume, mă întrebam care putea să fie pentru mine modul de viaţă cel mai potrivit. Eram puţin preocupată, chiar mă simţeam pierdută, dar încrederea în Isus era forţa şi pacea mea. Purtam în inimă dorinţa de a fi aproape de Isus Euharisticul şi de a cunoaşte din ce în ce mai bine misterioasa viaţă euharistică care mă atrăgea, fiind principalul subiect al meditaţiilor mele. Într-un anumit moment al vieţii, scumpul Isus s-a folosit de anumite persoane şi circumstanţe pentru a-mi face cunoscut planul Său de fericire cu mine. În acest mod am cunoscut mânăstirea Fiicelor Inimii lui Isus în a cărei spiritualitate m-am regăsit: a iubi, a consola Inima lui Isus, a repara atâtea ofense ce-I sunt aduse, a mă uni cu Isus Sacrificat şi Victimă la fiecare Sfântă Liturghie şi toate acestea prin intermediul şi cu Sfânta Fecioară Maria, fiind în strânsă legătură şi cu Inima Sa Imaculată. A fi împreună cu Isus pentru Tatăl rugându-ne, suferind, reparând, iubind şi mijlocind pentru păcătoşi, implorându-le mântuirea. Iată programul Fiicelor Inimii lui Isus, scopul vieţii şi existenţei lor. Sunt de puţin timp în mânăstire, dar deja de la venirea mea am experimentat grija pentru Isus şi o experimentez în fiecare zi într-un mod care mă minunează şi mă înduioşează şi nu-mi mai rămâne nimic altceva de făcut decât să-L iubesc mereu mai mult, să contemplu neîncetat bunătatea şi delicateţea Sa, şi în primul rând iubirea Sa pentru mine, dorind să mi se ofere în acest mod. M-a răpit, m-a rupt din grădina lumii pentru a mă planta în grădina Sa închisă, alăturându-mă altor flori de-ale Sale şi având grijă de mine.Fiicile Inimii lui Isus m-au fascinat prin marea lor fidelitate faţă de spiritul Fondatoarei, fericita Maria de Isus Deluil-Martiny, ale cărei învăţăminte şi gânduri arzătoare sunt trăite şi observate în fiecare zi, chiar şi în lucrurile cele mai mici. Liniştea, modestia, reculegerea, spiritul de rugăciune edificator ne permit să stăm mereu aproape de Inima scumpului nostru Mântuitor care aici este bucuria noastră, forţa şi fericirea care nu trec, dar sunt de descoperit şi de amplificat. Fiecare zi este diferită, în ciuda rugăciunilor obişnuite, a activităţilor şi a muncii. Mereu aduc ceva nou, de exemplu ne edificăm cu un gând pios sau prin cuvintele predicii unui preot. Aici, inima vieţii surorilor este Sfânta Liturghie celebrată în fiecare dimineaţă ; ea ne fortifică şi ne pregăteşte să întâmpinăm o nouă zi. Sfântul Sacrament rămâne expus de dimineaţă până seara şi fiecare fiică a Inimii lui Isus are plăcuta datorie de a-L adora pe Isus după un program stabilit. Fiecare adoraţie este o nouă întâlnire cu El, în acest fel Îl servim prin prezenţa noastră şi în faţa Lui primim lumină, pace şi curaj, în special când apar dificultăţile. El este Medicul şi Sfătuitorul nostru. Fiicile Inimii lui Isus au ca şi sfinţi patroni ce le protejează într-un mod special pe Sfânta Fecioară Maria, sfântul Iosif, sfântul Arhanghel Mihail, fericita Maria de Isus Deluil-Martiny. Aici experimentăm ajutorul lor, şi de aceea suntem pline de încredere, pace şi credinţă în divina Providenţă şi în ajutorul prietenilor noştri din cer.

Trebuie să-I mulţumesc lui Isus pentru că s-a gândit la mine pentru a imaprti viaţa Sa ascunsă !

(Scrisoare semnată)